در این کادر مشخصات افراد جویای کار و صاحبان مشاغل نمایش داده می شود                                                                                                                          افراد جویای کار یا صاحبان مشاغل می توانند پس از ایمیل کردن اطلاعات خود از قبیل: نام و نام خانوادگی- سوابق کاری- مدارک علمی ، زمینه کاری و ... به آدرس textiletech.blogspot@gmail.com ، درخواستشان را در این کادر نمایش دهند [TEXTILETECH]

Wednesday, May 09, 2007

روشهای ایجاد استحکام در لایه وب :

قبلا انواع روشهای تولید لایه وب را توضیح دادیم و اکنون به فرآیند ایجاد استحکام در این لایه ها اشاره می کنیم :

وبها در حالتی که به هم اتصال نداشته باشند استحکام بسیار کمی دارند و امکان استفاده را ندارند. برای ایجاد استحکام در لایه های وب از اتصال (BONDING) استفاده می شود مرحله ای حیاتی در تولید بی بافت ها.

نوع روش اتصال به خصوصیات نهایی محصول بستگی دارد.

سه روش عمده برای اتصال لایه ها وجود دارد:

  1. CHEMICAL (شیمیایی)

  2. THERMAL (حرارتی)

  3. MECHANICAL (مکانیکی)

حال به توضیح هر یک می پردازیم:

CHEMICAL (شیمیایی):

در این روش سه گروه از مواد عمدتا به عنوان اتصال دهنده مورد استفاده قرار می گیرند:

  • ACRYLATE POLYMERS

  • STRYNE-BUTADIENE COPOLYMERS

  • VINYL ACETATE COPOLYMERS

سیستم هایی که با آب کار می کنند بیشترین استفاده را در بین سایر سیستم ها دارند و بعد از آن پودرهای چسبناک، فومها و گاهی اوقات حلالهای اورگانیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

راههای متعددی برای بکاربردن اتصال دهنده ها وجود دارد. اولین روش از طریق اشباع در محلول است، روش دوم پوشش یا اسپری کردن یا روش متناوب که به اتصال چاپی نیز معروف است. اتصال چاپی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که طرح خاصی مد نظر باشد و جایی مورد استفاده قرار می گیرد که تعداد زیادی از الیاف به دلیل خاصی نباید به هم متصل شوند.

 THERMAL (حرارتی):

این روش برای الیاف مصنوعی که دارای خاصیت ترموپلاستیکی هستند انجام می شود و تحت درجه حرارتهای مشخصی انجام میشود. در بعضی حالات خود الیاف تحت حرارت قرار می گیرند ولی در بیشتر مواقع از لیفی با دمای ذوب پایین یا در مرحله تشکیل لایه از الیاف دو جزئی استفاده می شود که یکی از اجزاء دارای دمای ذوب پایین تری است و به عنوان عامل اتصال دهنده مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستمهای زیادی دراین روش استفاده می شوند.

1.      CALENDERING:

 روشی است که در آن با استفاده از غلتکهای داغ و فشار زیاد آنها الیاف به یکدیگر می چسبند.

2.      THROUGH-AIR:

 روشی است که محصولاتی توخالی تولید می نماید و در این روش هوای داغ کنترل شده از سرتاسر وب عبور داده می شود و اجزایی که دمای پایین تری دارند ذوب می شوند و به سایر الیاف می چسبند.

3.      DRUM AND BLANKET:

در این روش نیز با استفاده از فشار و حرارت محصولاتی توخالی تولید می شود.

4.      SONIC:

این روش با استفاده از فراصوت انجام می شود و در آن با استفاده از فراصوت مولکولهای الیاف را به تحریک وا می دارند که این باعث ایجاد حرارت در آنها می شود و الیاف نرم می شوند و به هم می چسبند.

 

 MECHANICAL:

در سیستم اتصال مکانیکی استحکام بخشی به وسیله ایجاد اصطکاک داخلی در لایه وب انجام می گیرد که این نیز از طریق ایجاد درگیری فیزیکی بین الیاف ایجاد می گردد.

1.      NEEDLEPUNCHING:

این روش برای بیشتر الیاف می تواند استفاده شود. همچنین سوزنها طوری طراحی شده اند که به صورت متناوب به لایه وب وارد می شوند و از آن خارج می گردند و این باعث افزایش درگیری الیاف و ایجاد استحکام داخلی می گردد. لایه های وب با خصوصیات مختلف می توانند با هم سوزن بخورند تا خصوصیات مختلف در یک محصول ایجاد شود.

2.      HYDRO-ENTANGLEMENT:

 این روش بیشتر برای وبهای کارد شده یا وبهای WETLAID مورد استفاده قرار می گیرد. جتهای آب پرفشار عامل ایجاد درگیری الیاف در این روش هستند. به این روش گاهی SPUNLACE نیز گفته می شود. نوع آرایش و ترتیب قرار گرفتن جتها می تواند افکت حاصل از اتصال را تغییر دهد. لازم است بدانید که فشار جت آب نسبت مسقیمی با استحکام لایه وب دارد.

 

 

 

دریافت فایل (77 کیلوبایت)

 با تشکر

سید امیرا پورمظفر

 

HOME     TOP

 

5 comments:

Anonymous said...

دوست محترم سلام
یک سئوالی داشتم شاید شما بتوانید بنده را راهنمائی کنید. لطفاً بفرمائید کوچکترین دستگاه قالیچه هائی که درنزدیک درب پهن میکنند یا به دیوار آویزان میکنند چه اندازه میباشد و آیا دستگاه های کوچکی وجود دارد که بتوان نقش صورت را حتی غیر رنگی بر روی قالیچه های نازک ایجاد کرد؟ ممنون میشوم اگر اطلاعات و یا آدرسی از آنها به من بدهید. با تشکر
neyestan@yahoo.com

amira said...

با تشکر از شما دوست عزیز که به این وبلاگ سر زدید
باید خدمتتون عرض کنم بافت قالی و قالیچه امروز از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست که روی ماشینهای کم عرض انجام بشه برای همین قالیچه ها رو روی ماشین های با عرض زیاد می بافن فقط نخکشی ماشین رو طوری انجام می دن که بین نخهای تار دو قالیچه فاصله کمی بیفته و بعد نخکشی رو تکرار می کنن یعنی چند قالیچه با طرح یکسان رو روی یک ماشین می بافن. ولی اگه دنبال کم عرض ترین ماشین می گردید باید دنبال ماشین دست دوم باشید. اگه هم بازم روی عرض کم اصرار داری کوچکترین عرضی که من اطلاع دارم عرضهای 1.5 ماکویی بود که تو کارخونه حریر مخمل می بافتن و الان احتمالا به چیز دیگه ای تبدیل شدن.ولی شاید بتونی چند تایی تو بازار پیدا کنی.
در مورد قالیچه های تزئینی که نقش صورت روشون طراحی می شه هم باید خدمتت عرض کنم که این قالیچه ها رو با ماشین ژاکارد کامپیوتری می بافن و این ماشینها هم عرض های معمولی دارن حدودا 2 به بالا و برای سازنده و مصرف کننده به صرفه نیست که این ماشینها رو با عرض کم استفاده کنن.
با تشکر

Anonymous said...

salam aghaye porr mozafar lotfan maghaleye bala ro vase man ersal befarmayin ehsas mikonam khoondani bashe
moteshakkeram

yanmaneee said...

kyrie spongebob
adidas yeezy
curry 6 shoes
off white jordan 1
golden goose
nike shox
curry 7 shoes
kyrie 5
yeezy boost 380
curry 6

Unknown said...

newsread what he said see herenavigate to this website click to read morehere are the findings

گروه های گوگل

اشتراك در گروه نساجی

نشانی پست الکترونیک:

جستجوی آرشیو از groups.google.com