در این کادر مشخصات افراد جویای کار و صاحبان مشاغل نمایش داده می شود                                                                                                                          افراد جویای کار یا صاحبان مشاغل می توانند پس از ایمیل کردن اطلاعات خود از قبیل: نام و نام خانوادگی- سوابق کاری- مدارک علمی ، زمینه کاری و ... به آدرس textiletech.blogspot@gmail.com ، درخواستشان را در این کادر نمایش دهند [TEXTILETECH]

Thursday, May 17, 2007

قلب نساجی ایران دوباره می تپد

روز چهارشنبه 26/2/86 خبرگزاری ایرنا خبری را منتشر کرد که در صورت صحت این خبر نوید مژده بسیار گرانبهایی را برای صاحبان نساجی، کارگران و مخصوصا متخصصان این رشته به همراه خواهد داشت. متن خبر به این قرار است:

"هوشنگ قادریان حجم سرمایه گذاری خارجی صنعت نساجی در کشور را در سال گذشته، 10 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: این رقم نشان دهنده رغبت سایر کشورها برای سرمایه گذاری در ایران است. وی با بیان اینکه صنعت نساجی 4/4 درصد کل صنعت کشور را تشکیل می دهد، اظهار داشت: تهیه غذا و تولید پوشاک در یک کشور از مباحث بسیار مهمی است که دولتها برای تولید آن تلاش می کنند.مدیر کل صنعت نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن همچنین از تدوین نقشه راه برای عملیاتی شدن توسعه صنعت نساجی کشور خبر داد و گفت: چشم انداز 20 ساله، برنامه های پنج ساله توسعه و سند راهبردی وزارت صنایع و معادن، رئوس برنامه های توسعه صنعتی کشور را مشخص کرده است. قادریان در ادامه افزود: در صورت جذب بازار داخلی، سرمایه گذاری های خارجی و توسعه صادرات، سهم ایران از تجارت جهانی این صنعت تا 25/5 میلیارد دلار می تواند افزایش یابد. "

اگر با یک حساب ساده بخواهیم میزان سرمایه گذاری مورد ادعای آقای قادری را برآورد کنیم چیزی حدود 10 هزار میلیارد تومان در صنعت نساجی ایران در سال گذشته سرمایه گذاری شده است و این یعنی تحول صد در صدی نساجی ایران. البته مشخص نیست این سرمایه گذاری در چه زمینه و چه بخشی و به چه صورتی انجام گرفته ولی در هر صورت با این حجم از سرمایه گذاری پیش بینی سهم 25/5 درصدی نساجی ایران از تجارت جهانی بعید نیست چراکه با همین 10 میلیارد دلار نیز ایران نتنها به قدرت منطقه بلکه جهانی در زمینه نساجی تبدیل می شود. با این حساب دیگر متخصصان نساجی نباید حرفی از مرگ نساجی و صنعت ورشکسته صحبتی به میان بیاورند و بهتر است به تقویت بنیه علمی خود جهت توانایی تولید محصولاتی با کیفیت استاندار بپردازند.

با وجود پتانسیلهای کشور در زمینه نساجی و وجود سابقه، تخصص و دانش بومی این صنعت در کشور بدون شک چنین سرمایه گذاری هایی به سمر خواهد نشست و بازدهی بسیار سریعی برای سرمایه گذاران خواهد داشت و این در صورتی محقق خواهد شد که دست اندرکاران دولت با ایجاد مشوقهای صادراتی، معافیتهای مالیاتی و اصلاح موانع قانونی بر سر راه سرمایه گذاران راه را برای شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت هموار سازند.

با تشکر

امیرا پورمظفر

HOME     TOP

 

No comments:

گروه های گوگل

اشتراك در گروه نساجی

نشانی پست الکترونیک:

جستجوی آرشیو از groups.google.com